Chasey idag

Valde att åka till Chasey själv idag med Hanna, utan att rida med de andra.
Så att jag kan koncentrera mig på bara henne och så.
 
Haha när vi skulle hämta henne så ville hon ju inte bli fångade då såklart,
men Hanna tog ut de andra hästarna och efter ett bra tag kunde jag få tag i henne ;)
Iallafall så ledde jag ner henne till stallet och borstade henne,
gick bra faktiskt men orkar inte förklara allt.
 
Red henne på åkern och Hanna fotade mig så det kommer lite kort sen.
Först när jag red fram så tog det ett tag innnan hon slappnade av och jag red rätt.
Mest så gick hon och kollade på sidorna men efter jag galopperat gick det jätte bra,
hon slappnade av, arbetade genom hela kroppen och tog fint stöd och jag red henne rätt.
 
Gick iallafall bra och jag är nöjd, första gången det blev ett normalt ridpass,
bara ridit henne i skogen och mitt i mörkret en kväll.
 
Helt klart nöjd, fin ponny!
 




Fler ridbilder kommer under onsdagen, lägger dom på tidsinställda nu när skolan början..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0