Clifden Galway

Börjar med den "rätta" ponnyn, den som ni antagligen vet mest om också.
Detta är då Clifden Galway som vi hyr och det bestämdes i vintras/våras ungefär.
När det bestämdes så hittade jag en tjej som hette Julia som hyrt honom tidigare,
så henne pratade jag en hel del med Clifden om och han verkade var en jätte bra ponny.
 

Julia och Clifden
 
Clifden är en d-ponny valack född 1996, skimmel är han som ni ser på bilderna.
Han är 147 cm i manken, och mer av den tunnare modellen.
Han är importerad från Irland och är då Irländsk.
 
Han är en pigg ponny som alltid är framåt.
Clifden har, vad jag vet, tävlat upp till lokal LC och sen vet jag inte om han startat högre.
 
 
Detta är alltså den ponnyn vi ska hyra och det är han det vart bestämt om,
men nu har han fått sig en svullnad på ena benet och det är inget farligt,
han är inte halt och den är ingen sena eller liknande utan bara en svullnad.
 
Så nu ska han skrittas och travas i två dagar sen vila en - alltså ta det lite lugnt.
Därför har vi fått ta hem Chasey också, den svarta ponnyn som det kommer info om snart.
 
 
Undrar ni något om han så är det bara att fråga! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0