Daglig utevistelse

Det är något jag tycker är hur viktigt som helst - att hästen ska få komma ut i hage.
Att de hästarna jag haft/har ska få gå ute länge och regelbundet i hage är viktigt för mig,
jag skulle faktiskt må väldigt dåligt av att veta att mina häst skulle stå och trampa i sin box dygnet om.
Inte för det skulle inträffa mig då det är en självklarhet för mig, men iallafall.
 
Jag tycker det är mest rättvist mot hästen att få komma ut och vara häst,
bara få gå i hagen och bara vara häst.
Även om ponnyn kanske blir tjock så kan man ha den på mindre bete, för ut tycker jag den ska.
 
 
Sen dom som har tävlingshästar på högsta nivå brukar tänka på skaderisken och så,
vissa gör olika då vissa går i skrittmaskin, vissa motioneras på annat vis och det är en annan sak.
 
Men jag tycker det är väldigt viktigt att hästar ska vara ute så mycket som möjligt.
Detta är helt klart en sak jag verkligen tycker är viktigt.
 
Hur ser ni på detta?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0