Duktigt Chasey!

Idag red jag Chasey och det gick jätte jätte bra, hon skötte sig bra.
Hämtade henne i hagen och det gick bra idag, borstade och det funkade bra idag.
Fixade iordning henne och red iväg, jag red ut själv på henne idag.
 
 
Red dammrundan två gånger och det tog ca. 40 min.
Klättrade lite i några backar och varvade med skritt och mycket trav+galopp.
Galopperade också en lång stäcka och hon tyckte det var jätte kul.
 
Hon var pigg och på tårna hela tiden, tills hon fattade att hon skulle rida rundan två gånger,
fast i traven och galoppen strundade hon i det ändå för då var det så kul ändå ;)
 

Okej.. bara för det gick bra och jag hade tråkigt när jag skrittade av ;)
 
Det var så härligt att bara rida iväg själv och bara tänka på hästen.
Hon blev rädd för några fåglar en gång men annars inget, skyggade bara lite.
 
Hon blev svettig då det var varmt ute så svampade av henne,
sen släppte jag ut henne i hagen och så pussade jag såklart på Clifden!
 
 
Toppen väder+duktig och pigg ponny+musik=lyckat!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0