Grymt ridpass i regnet.

Började med att skritta fram lilla rundan som vanligt och idag var han ganska så avslappnad sen inne på banan så jobbade jag han lite i skritt och han kändes fin så red ja fram han lite i trav och galopp och han var jätte fin sen jobbade jag utan stigbylar och övade på övergångar och han gick grymt bra lyssnade perfekt och han är jätte duktig på övergångar och han gör jätte fina igångsättningar, känner att jag bara väller över fina kommentarer om han men han är så fin.
 
Något vi måste träna på är att han ska bli lika mjuk i högervarvet som han är i vänster och att jag får upp han mer på bakbenen för han blir lätt framtung och de sliter ju på frambenen vilket såklart inte är bra..
 
Men har ni något tips på hur jag kan göra för att han ska bli mer uppåt?
Vet att jag måste använda mera ben och magmuskler men tänkte om de fanns något annat sätt?
 
Väldigt tacksam för svar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Här kommer lite tips som ja använde när ja red honom..:) Övergångar och tempoväxlingar är jättebra, då får du honom på rumpan:) tänk i varje steg att han ska vara på rumpan och självklart krävs det ben och magmuskler, men det kommer med tiden;) att gå in på små volter/piruetter gör så att han sätter sig på rumpan och även öppna/sluta och skänkelvikning:)

2012-08-10 @ 20:43:25
Postat av: linnea :)

Här kommer lite tips som ja använde när ja red honom..:) Övergångar och tempoväxlingar är jättebra, då får du honom på rumpan:) tänk i varje steg att han ska vara på rumpan och självklart krävs det ben och magmuskler, men det kommer med tiden;) att gå in på små volter/piruetter gör så att han sätter sig på rumpan och även öppna/sluta och skänkelvikning:)

2012-08-10 @ 20:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0