Mer, mer och ännu mer.. Eller räcker det?

Mer saker, ännu mer saker och lite till, eller räcker det?
Är ni en person som kan köpa hur mycket saker som helst eller blir ni nöjda?
Jag blir nöjd med det jag köper och får men ändå vill jag ofta ha lite till.

Köper jag tex en ny hjälm, så efter ett tag börjar jag kolla på en ny annan hjälm,
även att jag är hur nöjd som helst med den jag har.
 
Tror inte jag är ensam om att villja gå in i en hästaffär och vilja köpa i stort sett allt?
Men skulle jag köpa allt skulle jag verkligen bli nöjd då?
Jag vet inte, saker är inte hela världen även om det är roligt.
 
 
Vissa nöjer sig med två par ridbyxor som omväxling medans vissa vill ha flera.
Medans någon får gå in och välja sak efter sak i en affär och någon köper något litet ibland.
 
Vem är nöjdast, den som skaffar sak efter sak eller den som skaffar sig en sak ibland?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0