Sämsta ridpasset

Började med att jag skrittade lilla rundan som vanligt och de gick bra han vart snäll, jag hade tänkt att rida ett riktigt roligt dressyrpass och vart riktigt taggad på att de skulle gå jätte bra, men jag hade helt fel, ist för att de skulle gå jätte bra så gick de rent ut sagt åt helvete (förlåt för ordvalet).
 
 Jag skulle jobba mycket med benen och använda magmusklerna men de gick ju inte då blev han hård i munnen och bara drog så jag kunde inte "hålla" honom han vart jätte stark och "tung" så då blev ja sur på honom och så skulle jag rida ner till stallet för att byta bett och då får han ju cp ryck och springer full fart ner i stallet och sladdar in på stallplanen så då gick jag in i stallet och hämtade hoppbettet och tog på honom de alltså pelhamet och så red jag in på banan och först i början så gick han bakom lod så då försökte jag lyfta upp honom och de gick lite bättre galopperade och fick han i bra form och då började han lyssna mer på mig så gjorde skänkelvikningar och de gjorde han jätte bra, sen hoppade jag av och tog fram "typ ett par sockerbitar" och gjorde ett kryss av så att han skulle tycka att de va lite kul så då galopperade jag över de och de gick jätte bra, jag kände att har förbättrat sin hoppteknik även fast de lilla krysset bara va 50 cm kanske och att han bara galopperade över de så kändes han fin.
 
Sen så travade jag av han och skrittade av han länge, sen borstade jag av han och släppte in han så fick han äta kvällshö.
 
Jag är alltså inte nöjd med detta ridpass de började katastrof men slutade bätte som tur va efter jag hade lugnat ner mig, men de kan inte alltid gå bra så det är bara att ta nya tag och hoppas att de går bättre nästa ridpass.
 
Eller varför inte sadla om till trav eller galopp? skämt o sido haha.
 
älskar knäppishästen lika mycket ändå♥
 
/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0