Luciatåget med häst

I lördags var det luciatåg på stan, och jag hade världens bästa Clifden.
Var lite osäker på om han skulle bli lite för stressad men han skötte sig jätte bra.
Det var när vi stod uppställda på torget som han fick lite svårt att stå still, men inget farligt.
Sen när vi skulle gå från torget så taktade han ett bra tag innan han lugnat sig, hihi busen.
 


På söndagen var det luciatåg inne i ridhuset plus show, och jag hade Clifden här med.
Han skötte sig perfekt hela tiden där med, stod stilla hela tiden och brydde sig knappt om applåderna.
 
Sen var det showen och där var jag och Clifden med på duellhoppningen, sjukt taggade var vi.
Jag hoppade med Thezzan & Grålle och Emelie & Valle.
Clifden var hur grym som helst, han hoppade utan att titta på glittret, paketen och läktaren,
vilken jag verkligen inte hade trott hahaha! ;)
Rätt bra tempo hade vi och gick det korta vägen till ett hinder med.
Dock trampade han om rejält på sista hindret så vi var verkligen 1mm över bara, mitt fel som inte la han rätt..
 
Vi vann dessutom duellhoppningen, så då fick det bli ärevarv med Clifden i täten,
det tyckte han var jätte kul, världens bästaste ponny är han! <3
 

Emelie, Valle, Thezzan, Grålle, Jag och Clifden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0