Hur är en bra blogg uppbyggd?

Hur tycker ni en blogg ska vara uppbyggd för att den ska vara bra?
Alla har olika åsikter och man kan inte rätta sin blogg till hur alla vill ha det,
men jag tror det flesta bloggare är öppen för en massa förslag från sina läsare.
Det bästa med att blogga är när man får ut något av det, när man får respons osv.

Jag har lite olika saker jag kolla på när jag kommer in på en ny blogg.

- Först kollar jag alltid på headern och designen.
Egentligen spelar den ingen roll för hur bloggens innehåll är men den är ändå viktig.
För om designen är ful är det sällan jag fortsätter läsa bloggen (om jag inte känner personen då)
Bloggen får ett bra första intryck om desigen ser snygg ut, helt klart!
Om designen ser riktigt illa ut är det ofta jag inte ger bloggen en chans faktiskt,
jag tycker verkligen en bra grund för bloggen är en vettig design,
sen vad man tycker är snyggt är personligt men ni förtår.

- Efter det försöker jag ta reda på vem som driver bloggen.
Lite vad det är för person, hur gammal den är och vad har den för häst?
Gammal eller ung? Dressyrryttare eller en hoppryttare?
Ni förstår, försöker få mig en liten uppfattning om vad det är för person.
Är det någon vettiga person som är inspererande eller liknande?

- Sist kollar jag vad bloggen har för inlägg.
Är det bara vanliga vardagsinlägg eller är det mycket tankar och åsikter kring saker?
Är inläggen värda att läsa eller är det bara något lite snabbt ihop skrivet?
Ser inläggen personliga ut, verkligen fått en tid nerlagd på dom?
Är inläggen skriva bara för att provocera folk eller håller dom en viss nivå?



Inläggen är ju helt klart det viktigast i bloggen även om jag kollar dom sist,
men när man väl kollat in desigen, fått mig att stanna, tagit reda lite på vem bloggaren är,
så är det inläggen som spelar roll om jag kommer stanna eller inte, helt klart!

Men jag tror att det är bloggen utsida som spelar mycket roll,
sen avgör innehållet om det är något att stanna kvar vid och fortsätta läsa den.

Hur ser ni på vad som är viktigt hos en blogg? Vad gör att ni stannar kvar och läser den?



Vad får er att stanna kvar och läsa Jumpleague?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0