Fräsch sadel och fräscht träns!?

Något jag tycker är viktigt är att sadeln och tränset ser fräscht ut!
Jag kan ju samtidigt erkänna att jag är sämst på att ta mig tiden att smörja..
Smörjde väl Salsas utrustning ett par gånger under 10 månader iallafall, haha!

Detta är verkligen något jag ska göra bättre och ta mer tid åt,
jag tycker det är mycket roligare och sadla sin häst med en ny smörjd sadel.
Tränset tycker jag är ändå mycket viktigare då det ligger emot hästen själv.



Detta är Salsas sadel och den är inte ny eller något liknande,
men när jag smörjde den med tvålen och fettet jag köpte från Hööks blev den som i princip som ny!
Sadeln blev faktiskt som en helt annan, nästan som ny och verkligen fräsch.

Vissa smörjer varje gång dom efter dom använt sin utrustning,
eller så gör man kanske som jag och smörjer ett par gånger ibland?

En sak jag vet iallafall är att det är bra att smörja sina saker regelbundet,
och att jag ska börja göra det!
Mycket roligare med fräscha saker istället för lite små smutsigt! :)

Hur ofta smörjer ni eran utrustning? Av någon speciell anledning?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0