Mer om Salsa

Salsa som var ponnyn jag lånade i nästan 10 månader.
Hon var en ponny som hade bestämda åsikter i stallet,
egentligen såg hon bara surare ut än vad hon var.
Det är nog det första alla tänker på när man vet vem Salsa är,
men jag gillade henne ändå, även om det gick upp & ner i perioder.
Klart man fastnar för sin ponny man träffade varje dag i nästan ett år.



Salsas namn är egentligen Kelly, och det var Vedbände som valde kalla henne Salsa.
Tror det var av anledningen att dom gillade det mer, eller nje vet inte riktigt.
Hon är iallafall ett c-ponny sto f.1992, en liten fux.

I stallet vet de flesta att hon kan va sur av sig, ofta ser hon surare ut än vad hon är.
Salsa är förut det jätte snäll att sko, klippa och vaccinera iallafall.
I ridningen är hon verkligen världens snällaste.
Man kan göra vad man vill på henne i stort sett, alltid snäll.



När vi fick henne var hon ingen höjdare på dressyr precis,
men efter mycket slit så har hon blivit en helt annan ponny att jobba med.
Hon har tävlat LA hoppning när hon var yngre och tycker hoppa är roligt.
Dock hade hon en liten svacka från förra sommaren tills i våras.
Så i september när hon och jag åkte iväg med Div.II gick det inget vidare.
Vi vägrade ut oss i båda klasserna och jag flög dessutom av i lagklassen också, haha!
Nu till början av sommaren tyckte hon hoppa var roligt igen.



När man rider ut är hon jätte snäll, lite töntig men går fram överallt ändå.
Pigg men absolut inte het eller sticker iväg, lyssnar framåt och bakåt helt enkelt.
Hon är helt enkelt en toppen ponny att rida på, då hon alltid är snäll.

Detta är så hon vart hemma hos mig och hur hon är på Vedbände vet jag inte,
bara saker man hört från andra men inte så många egna upplevelser därifrån.



Det finns alltid saker som jag kan skriva om henne men som jag väljer att inte ta upp,
båda att det inte finns anledningar till det och den största saken - att jag inte är ägaren.
Skulle det vart min egna ponny kan jag själv bedömma vad jag vill skriva ut,
men jag tycker att lånar man en ponny ska man tänka sig lite för vad man skriver ut också.
Vilket jag kommer på nu i efterhand också.

Men detta var nog det mesta om Salsa,
jag kommer ta upp våra olika minnen osv i separata inlägg senare.
Detta var info om Salsa i allmänhet, min saknade skruttponny! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0