Om Compe.

Compe är efter Robin Z och han är född, 2001 och innan jag köpte honom så har han tävlat 125 och jag och compe har bara hunnit tävla 1m innan han blev skadad...

Compe är världens snällaste häst, han är snäll i all hantering och trevlig att rida,han är väldigt kelig men väldigt bestämd av sig, han vet vad han vill och om man ex. stör honom när han äter så kan han bli sur, haha gullehäst.
Han är väldigt speciell av sig för ibland när man står och tittar på honom så kan han få för sig att vrida på huvudet som på denna bilden, haha.
Han är väldigt kräsen vad det gäller godis, han tycker inte om skogsbär, det spottar han bara ut.. haha.
Han är också väldigt hingstig av sig när stona brunstar för han är tagen väldigt sen, så då är han rätt jobbig att hantera för han brukar slänga med frambenen och hålla på.
Jo, ni undrar säkert vad som har hänt med compe och det är att han har fått hovledsinflation i båda frambenen och hasledsinflation i båda bakbenen och vi vet ju inte vad som har hänt med han men han har nog överbelastat de andra benet om han nu varit skadad på ett så har de överbelastat på de andra osv.
Så Först fick han boxvila en dag och sen gå ut i sjukhage och så skulle jag leda han och under tiden så skulle han äta medicin, men skrittar jag han och vi ska tillbaka om 1 ½ vecka och kolla så att det har hjälpt så får vi se vad som händer.. men det är så tråkigt för lambada var också skadad men de kommer i ett annat inlägg, men jag tycker så synd om han att han ska ha ont, jag vill att han ska va frisk och inte ha ont någon stans..
Här är en bild när han fick va inne.
Men ni kommer lära känne compe under tiden ni läser bloggen.

Kommentarer
Postat av: Josefina

Usch vad tråkigt att han är skadad ! Hoppas han är bra på återbesöket :)

2012-06-27 @ 08:21:44
URL: http://jnordlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0