Vilken nosgrimma föredrar ni?

Tänkte fråga lite vilken nosgrimma ni föredrar till era träns,
och just varför ni gillar den bäst.

Jag föredrar nog faktiskt den klassiska aachennosgrimman bäst.
Den är stilren, finns i många olika sorter och passar de flesta hästarna.
Dom finns i allt från smala till breda, plata och runda osv..



Men vissa hästar går bättre med till exempel en remontnosgrimma,
medans andra tycker mer om pullarnosgrimmor.

Själv tycker jag alla tre har en viss charm och passar olika hästar,
men tror jag är mer för aachen, men dom andra kommer inte långt efter.



Vad föredrar ni till era hästar, och varför?


Kommentarer
Postat av: emilia

Jag föredrar pullartränd :) Jag har det på mina hästar, i alla fall i hoppningen gör det ger ju tryck på nosryggen, men i dressyren gillar jag remontsgrimma för det ser mycket stiligare ut då. Men aachennosgrimma är också jätte bra :))

2012-07-12 @ 23:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0