Clifden igår

Red Clifden igår och det blev ett försök till ett dressyrpass, men nää..
Han var verkligen inte på humör för det, det var inte mycket som funkade igår.
Skrittade iallafall ner till ridbanan och jobbade han lite i skritten först,
det gick ganska okej så travade fram en stund och då vart han fin.

Jobbade på volt och flyttade han för skänklen på det öppna sidan och lite sånt,
galopperade fram och då flippa han ur totalt haha!
Han var så himla pigg och när jag försökte rida igenom det blev han bara stark,
och när jag försökte trava efteråt blev han bara helt tokig, och så var han resten av passet.
Så jag valde att få honom lugn i traven och sen skrittade jag hem.
 
Det kunde väl gått bättre men igår var en sådan dag där det inte gjorde det,
men när han är på sitt tokiga humör blir det inget gjort på banan ändå.
Om man inte fortsätter i typ 2 timmar eller nått men det skulle jag inte hunnit pga mörkret..
 

Men han är bäst ändå världens bästa clirre!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0