Hoppträningen igår

Gick helt okej, tabbar av mig var det bara, Clifden gjorde som vanligt vad han kunde. Jag har jätte svårt att få honom framför mig och få han galoppera på utan att de ska bli för springit. Bara jag som måste lära mig att sitta upp mer och sitta kvar hela vägen.

Vi hoppade korta svängar för det mesta och en bana med galoppbommar och lite i. De språng där jag gör rätt hoppar han som bara den men sen kommer de när jag inte rider tillräckligt men de ska jag fortsätta jobba med. Mycket markarbete kvar med Clifden för att få honom lång och låg istället för kort och hög i formen.

Nöjd ändå, han ställer upp så gott det går, bara ryttarmissarna som ska bort! ;)

/ Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0