Hoppträningen igår

Hoppade Svea, och hitills vår bästa träning någonsin, det gick alltså väldigt bra igår. Redan från början red jag på ett annat sätt, fick henne runt innerskänkeln och hon lyssnade tillräckligt bakåt också. Framridningen arbetade hon bra, hetsade inte och jag kunde reglera tempot hur jag vill, kom åt henne utan större protester.

Hoppade fram och det gick bra, hon lyssnade bakåt på mig och väntade på mig vilket är lite annorlunda så ibland blev jag lite för ivrig för hon brukar bli det ibland. Men helt nöjd för vi hade en jämn rytm, jag hade henne runt innerskänkeln och hon hoppade bra. Nöjd med både min ridning och henne igår, toppen träning helt enkelt. Fortsätter det såhär så är det faktiskt roligt och hoppa henne! Hoppade banor med långa galoppsträckor, rolig hoppträning och Sofia som jag hoppar för är jätte duktig, toppen tränare! ;)

/ Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0