Riktigt bra känsla!

Känslan jag har på hoppträningarna med Svea nu är jätte bra, känns bra. Hittat många knappar på henne, i framridningen kommer jag åt henne på ett helt annat sätt - får med henne runt innerskänkeln direkt, hon hetsar inte och det känns bra.

När vi hoppar väntar hon bra på mig, någon gång händer det att hon dra lite men det spelar inte så stor roll när hon lyssnar på mig i de flesta fallen. Känslan är som sagt jätte bra och den har aldrig vart såhär när jag hoppat henne.

Vi hoppade fram på ett kryss och sen tre studs. Allt gick bra och hon väntade på mig, vi hade bra rytm och allt stämde i stora drag. Sen hoppade vi en bana med studsen och lite olika linjer. Det gick bra och jag fick tillbaka henne mellan varje hinder.

Jag har verkligen hittade henne nu så hon sätter under sina bakben och hoppar genom ryggen vilket märks när hon hoppar som satan. Vi fick en nit men det var ryttartabbe, blev lite för passiv och vi hamnade i undertempo.

Känslan är mer än bra, riktigt roligt! Tyvärr inga bilder eller något på iphonen men finns film från denna träningen med, ska se vad jag kan fixa fram från de två senaste! :)

/ Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0